February 6, 2008

Sebuah Kisah Sang Pendo'a

Sebenarnya ini bukanlah sebuah cerita namun ini merupakan catatan yang saya ambil dari tulisan salah seorang teman baik saya. Mungkin ketika anda membacanya, anda akan berfikir tulisan ini sudah banyak diposting oleh orang lain. Namun saya berfikir semoga saja kisah ini bermanfaat bagi anda semua.

-Masalah itu indah-

Seorang pendo'a tentang do'anya...
  • Ketika kumohon kepada Allah kekuatan, Allah memberikan kesulitan kepadaku agar menjadi kuat.
  • Ketika kumohon kepada Allah kebijaksanaan, Allah memberiku masalah untuk dipecahkan.
  • Ketika kumohon kepada Allah keberanian, Allah memberiku bahaya untuk ku atasi.
  • Ketika kumohon kepada Allah kesejahteraan, Allah memberiku alat untuk berfikir.
  • Ketika kumohon kepada Allah sebuah cinta, Allah memberiku orng-orang yang bermasalah untuk ku tolong.
  • Ketika kumohon kepada Allah bantuan, Allah memberiku keselamatan.
Aku tak pernah menerima apa yang ku pinta...
tapi aku menerima apa yang ku butuhkan !!

  • Kunci menjadikan masalah itu indah adalah dengan berfikir. Dengan berfikir maka eksistensi kita sebagai manusia diakui dan kita menjadi ada.

:$ Lihat Postingan yang lain yuk :$



0 comments:

Post a Comment